နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ ။
*မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ခႏၶာငါးပါး ၀ိပႆနာလကၤာ* (၁) ႐ုပ္ဟုတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၂) ေ၀ဒနာတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၃) သညာတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၄) သခၤါရတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၅) ၀ိညာဏ္တြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ ။

Saturday 14 May 2011

အမွာစကား

 ႏိုင္ငံေတာ္ပရိယတၱိသာသနာ႕တကၠသိုလ္သို႕ တက္ေရာက္ခြင္႔ရၾကေသာ သင္တန္းသားတိုင္းသည္ စာသင္ႏွစ္ေနာက္ဆံုးႏွစ္(စတုတၳႏွစ္)သို႕ေရာက္သည္႕အခါ ဘြဲ႔ယူစာတန္းအျဖစ္ စာတမ္းတစ္ေစာင္စီကို မျဖစ္မေနေရးၾကရသည္။ ထိုသို႕ေရးသားၾကေသာ သင္တန္းသားထဲတြင္ ဤစာတမ္းရွင္လည္းတစ္ပါးအပါအဝင္ျဖစ္သည္။ စာတမ္းရွင္သည္စာတမ္းျပဳစုရန္စဥ္းစားခဲ႔ရာ ေမတၱာနဲ႕ပတ္သက္ေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားက ေရွ႕ဦးစြာေနရာယူခဲ႔သည္။ အဘယ္႔ေၾကာင္႕ဆိုေသာ္ စာတမ္းရွင္သည္ ေမတၱာတရား၏အက်ိဳးေပးပံု၊အစြမ္းထက္ပံုတို႔ကို ကိုယ္တိုင္လက္ေတြ႔ခံစားခဲ႔ရဘူးသည္။ စာတမ္းရွင္၏ေအာင္ျမင္မွဳမ်ားႏွင္႔ မိတ္ေဆြအေပါင္းသင္းေပါမ်ားျခင္း၊အခတ္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးကိုေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ျခင္းစသည္တို႔သည္ ေမတၱာတရားေၾကာင္႔ပင္ျဖစ္ပါသည္။ 
 ထုိေမတၱာ၏အစြမ္းကို ဒကာဒကာမမ်ားမွ်ေဝခံစားၾကေစရန္ရည္ရြယ္၍ ေမတၱာႏွလံုးအလွဆံုး အမည္ျဖင္႔ ညတရားပြဲေပါင္းမ်ားစြာကိုေဟာေျပာခဲ႔ပါသည္။ ယခုတဖန္ ဒကာဒကာမမ်ားသည္ ေမတၱာတရားကိုတိတိက်က် သိရွိနားလည္ၾကေစရန္လည္းေကာင္း၊ ေလ႔လာမွတ္သား၍ က်င္႔ၾကံပႊားမ်ားႏိုင္ၾကေစရန္လည္းေကာင္း၊ဘြဲ႔ယူစာတမ္းအျဖစ္လည္းေကာင္း လွခ်င္သူတိုင္းအတြက္ဖန္တီးရွင္ အမည္ျဖင္႔ထပ္မံေရးသားလိုက္ရပါသည္။ ၎စာတမ္း၌ ပိဋကတ္က်မ္းဂန္တို႔မွ ဉာဏ္မွီသမွ်ကို ႀကိဳးစာရွာေဖြေရးသားထား၍ အဓိကက်မည္ဟု ယူဆထားေသာ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဳ႕ကိုသာဦးစားေပး၍ ေရးသားထားပါသည္။ ေရးသားမွဳမ်ား၌ ျပည္႕စံုလံုေလာက္ၿပီဟုမဆိုရဲပါ။ အေၾကာင္းမွာ စာတမ္းရွင္သည္ပိဋကတ္ပင္လယ္ကိုကူးခတ္ရန္ အစပ်ိဳးေနဆဲျဖစ္ျခင္း၊ စာေရးစာဖတ္အားနည္းျခင္း၊ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးႏုနယ္ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင္႔ျဖစ္ပါသည္။
 ထိုသို႔ေရးသားရာ၌ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္႔ မွားယြင္းမွဳမ်ား၊မျပည္႔စံုမွဳမ်ားရွိႏိုင္ပါသည္။ ရွိလာခဲ႔ေသာ္ ...က်ေရာက္ျမဴသြင္၊အျပစ္ျမင္က၊ တင္၍ႏွဳတ္သာ၊ကဲ႔ရဲ႕ပါႏွင္႔၊လွ်င္္စြာေလွ်ာက္ကူ၊ျပင္ေတာ္မူရွင္႔...။ ဟု ရွင္မဟာရ႒သာရမိန္႕ဆိုခဲ႔သည္႔အတုိင္း ျပင္ဆင္၍ ဖတ္ရွဳၾကပါရန္ေမတၱာရပ္ခံအပ္ပါသည္။
 ဤစာတမ္းကိုဖတ္ၿပီးေသာအခါ မိမိတို႔သႏၱာန္၌ ေမးျမန္းခ်င္စရာတစံုတရာျဖစ္ေပၚလာခဲ႔ေသာ္ စာတမ္းရွင္ထံသုိ႔ လူကိုတိုင္ျဖစ္ေစ၊စာျဖင္႔ျဖစ္ေစ၊ဖုန္းျဖင္႔ေစ ေမးျမန္းႏုိင္ၾကပါသည္။ 
စာဖတ္အရိတ္သတ္မ်ားသည္ ဤစာတမ္းကိုဖတ္၍ အလွအပကိုဖန္တီးႏိုင္ၾကပါေစ။


                 အရွင္ေတေဇာဘာသ
                       မဂဓတကၠသိုလ္
                          ဗုဒၶဂယာ
                          အိႏၵိယႏိုင္ငံ

                    နိဒါန္းစကား
   လူသည္အလွအပကိုျမတ္ႏိုး၏။ အလွအပကိုရွာေဖြ၏။ အလွအပတရားသည္ ႏွလံုးသားကိုအျမဲတေစ ရႊင္လန္းခ်မ္းေျမ႕ေစ၏။ ေနရာတိုင္းမွာရွာေဖြေတြ႕ရွိႏိုင္ေသာအရာသည္အလွအပတရားျဖစ္၏။ အလွအကိုရွာေဖြရာတြင္ စိတ္ေကာင္း၊ေစတနာေကာင္းျဖင္႕ရွာေဖြဖို႕လို၏။ သို႕မွသာအလွစစ္အလွမွန္ကိုေတြ႕ႏို္င္မည္ျဖစ္သည္။
 ေလာကတြင္ရွိၾကေသာေယာက်ၤား၊မိန္းမတို႕သည္လွခ်င္ၾကသည္။ အလွအပကိုတာဝန္တရပ္အေနျဖင္႕ျပဳျပင္ၾကသည္။ အလွအပသည္ျပဳျပင္ေလ႕က်င္႕မွဳမွျဖစ္ေပၚလာသည္။ မိမိခႏၶာကိုယ္လွပေရးအတြက္ အဆင္တန္ဆာအမ်ိဳးမ်ိဳးဆင္ျမန္းၾကသည္။ လွခ်င္ၾက၍ ေခါင္း၏တန္ဆာအျဖစ္ပန္းပန္ျခင္း၊ေခါင္းၿဖီးျခင္း၊ ဆံပင္ညွပ္ျခင္း။ နား၏တန္ဆာအျဖစ္ နားေဍာင္္း၊နားကပ္။ လည္၏တန္ဆာအျဖစ္ ပုလဲပုတီးဆြဲႀကိဳး၊လက္၏တန္ဆာအျဖစ္ လက္ေကာက္လက္စြပ္၊နာရီ၊ ခႏၶာကိုယ္၌ဝတ္ေကာင္းစားလွစသည္တို႕ဆင္ျမန္းဝတ္ဆင္ၾကသည္။ သင္႔တင္႔ေသာကာယေလ႔က်င္႔ခန္းမ်ားျပဳလုပ္ၾကသည္။ ၎တို႔သည္ ရုပ္၏လွပတင္႔တယ္မွဳကို ျဖစ္ပြားျပည္႕စံုေစၾက၏။ စိတ္ကိုကားမျပည္႕စံုေစႏိုင္။ တစိတ္တေဒသမွ်သာ ကူညီေထာက္ပံ႔ေပးႏုိင္ၾကသည္။
 ပန္းပန္ျခင္း၊ေခါင္းၿဖီးျခင္းစေသာ အဆင္တန္ဆာတို႔သည္ အခုိက္အတန္႕လွပေရး၊မိမိတစ္ဦးတည္းလွပေရးသာျဖစ္၍ အမွန္စင္စစ္အားျဖင္႕ အဆင္တန္ဆာအတုသာျဖစ္သည္။ ထိုအတုသည္ ခ်မ္းသာအစစ္ကိုမေပးႏိုင္။ မိမိႏွင္႔ပတ္ဝန္းက်င္ကို စစ္မွန္ေသာအလွအပမဆင္ႏိုင္။ အလွအပကိုမက္ေမာေသာပုထုဇဥ္တို႔၏စိတ္ကို ဟန္ေဆာင္အလွျဖင္႔ႏွစ္သိမ္႔ျခင္းသာျဖစ္သည္။
 အလွအပသည္ စိတ္ခံစားမွဳႏွင္႔ဆိုင္၏။ လူတို႔သည္ရုပ္ခ်ည္းသက္သက္ရပ္တည္ေနၾကသည္မဟုတ္။ စိတ္ႏွင္႔လည္းဆက္သြယ္ေနၾကသည္။ ရုပ္ေခ်ာဖို႔ထက္ခ်စ္စရာေကာင္းဖို႕အေရးႀကီးသည္။ လူတစ္ေယာက္ကိုခ်စ္သည္မုန္းသည္ဆိုသည္မွာ ထုိလူ၏ရုပ္သက္သက္ကိုမဟုတ္ေပ။ ထုိရုပ္၏ေနာက္ကြယ္မွ အျပဳအမူစိတ္ေနသေဘာထားကိုသာျဖစ္သည္။
 လူသည္အသက္ရွင္ရပ္တည္ေနခုိက္ ကံေကာင္းျခင္းတရပ္ဆိုသည္႕ အေကာင္းျမင္စိတ္ရွိဖို႕လို၏။ သို႕မွသာအသက္ရွင္ရပ္တည္ေနသေရြ႕စိတ္ၾကည္လင္လန္းဆန္းေစေသာအလွအပျခယ္သမွဳကို အားတက္သေရာလုပ္ကိုင္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။ စိတ္မွာေပ်ာ္ရႊင္စရားေလးေတြႏွင္႔ျပည္႕ေနေသာသူသည္ ရုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္မေနတတ္ပါ။ ရင္ထဲမွေပ်ာ္ရႊင္ၾကည္ႏူးမွဳသည္ မ်က္ႏွာျပင္ကို အရိပ္ထင္ဟပ္ေစပါသည္။ ထို႕ေၾကာင္႔စိတ္ကိုျပင္ဆင္တတ္ရန္လိုပါသည္။ အျမဲတမ္းလိုလို စိတ္ရွဳပ္စိတ္ညစ္ေနတတ္သူသည္ နဖူးေၾကာေတြရွံုုုု႕၊မ်က္ေမွာင္ေတြကုတ္ေနေသာေၾကာင္႕အလွပ်က္တတ္ပါသည္။စိတ္ဖိစီးမွဳဒဏ္ကို အတတ္ႏိုင္ဆံုး ေလွ်ာ႕ပါးေစႏိုင္မွသာ ကိုယ္႔ရဲ႕စိတ္ေအးခ်မ္းမွဳနဲ႕ ဆက္သြယ္ေနေသာရုပ္ရည္လွပမွဳကိုရယူခံစားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။  
                                                                         ဆက္ရန္.........

No comments:

Post a Comment