နေမာတႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ ။
*မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ခႏၶာငါးပါး ၀ိပႆနာလကၤာ* (၁) ႐ုပ္ဟုတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၂) ေ၀ဒနာတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၃) သညာတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၄) သခၤါရတြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (၅) ၀ိညာဏ္တြင္မည္၊ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ၊ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏၊ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခိုင္ျမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္ရွဳလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ, အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ, ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ ။

Wednesday 18 May 2011

ေမတၱာႏွင္႔အေဒါသ



ေဒါသ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ အေဒါသေစတသိက္သည္ ေမတၱာ၏တရားကုိယ္ (သုိ႔မဟုတ္) ေမတၱာ၏ ကုိယ္စားလွယ္တစ္ဦးဟု ဆုိရေပမည္။ ေမတၱာသည္ အစြမ္းထက္သကဲ႔သုိ႔ အေဒါသေစတသိက္သည္လည္း အစြမ္းထက္လွေပသည္။ ယင္းအေဒါသသည္ ယုတ္ရင္းၾကမ္းတမ္း ခတ္ထန္လွသည့္ ေဒါသမီးကုိ ၿငိႇမ္းသတ္ႏုိင္စြမ္း ရွိေပသည္။ ပ်ဳိျမစ္ႏုနယ္လွပျခင္းကုိလည္း ျဖစ္ေစႏုိင္ေပသည္။
အေဒါသသည္ ပ်ဳိျမစ္ႏုနယ္လွပျခင္းကုိ ျဖစ္ေစရာ၌ ယင္း၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာ ေဒါသသည္ မီးတစ္ပါးပင္ျဖစ္သည္။ မီးဟူသည္ ယင္းတုိ႔၏သဘာ၀အတုိင္း ပူေလာင္ေစတတ္ေသာ သေဘာရွိ၍ နီးစပ္ရာကုိလည္း ေလာင္ကၽြမ္းေစတတ္ေသာ သေဘာရွိသည္။ အခ်ဳိ႕ေသာသူမ်ားသည္ ေဒါသအားႀကီးတတ္ၾကပါသည္။ ထုိသူမ်ားသည္ “ထန္ျပင္းေဒါသ၊ ရွိလတ္က၊ အလွပ်က္မည္ဆုိ။” ဟူေသာစကားအတုိင္း ေဒါသမီး အေလာင္ခံေနရသျဖင့္ အ႐ုပ္ဆုိးတတ္ၾကပါသည္။ “စိတ္ေထာင္းေတာ့ကုိယ္ေက်” စကားအတုိင္း အရြယ္မတုိင္မီမွာပင္ ဆံျဖဴျခင္း၊ အသားအေရတြန္႔ျခင္း၊ အသားအေရမြဲေျခာက္ျခင္း စေသာ ဇရာ၏သေဘာမ်ား ျဖစ္ေပၚေစ၍ အရြယ္ႏွင့္ မလုိက္ေအာင္ပင္ အုိမင္းတတ္ၾကပါသည္။ (ဘိ၊ ႒၊ ၁၊ ၁၇၂။)
အေဒါသဟူေသာ ေမတၱာတရားမွာမူကား စႏၵကူးသည္ ပူေလာင္ျခင္းကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးႏုိင္သကဲ႔သုိ႔ အပူမီးကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ေပးသည္။ အေဒါသဟူေသာ ေမတၱာစိတ္အျပည့္အ၀ျဖင့္ ဘ၀ကို တည္ေဆာက္ၾကပါလွ်င္ “ေဒါသကင္းစင္၊ ေမတၱာယွဥ္၊ ၾကည္လင္လွသကုိ။” ဟူေသာ စကားအတုိင္း ႐ုပ္အဆင္း႐ူပကာ လွပတင့္တယ္ၾက၍ စိတ္မ်ားလည္း ၾကည္လင္လာႏုိင္ေပသည္။ ၾကည္လင္ေသာစိတ္ ရွိမွသာလွ်င္ အမွားအမွန္ကုိ ေ၀ဘန္ခြဲျခားႏုိင္၍ ဘ၀၏အလွ ေလာက၏အလွကုိ ပုံေဖာ္ဖန္တည္းႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ေမတၱာ (သို႔မဟုတ္) အေဒါသ၏ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေဒါသျဖင့္သာ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ပါမူ မိမိဘ၀ႏွင့္ ေလာကတစ္ခုလုံးသည္ အ႐ုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္ သြားႏုိင္ေပသည္။ စစ္ေဘးစစ္ဒဏ္ အႀကိမ္ႀကိမ္ခံရေသာ ကမၻာေလာကႀကီး ျဖစ္သြားႏုိင္ေပသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔၏ လက္ထဲ၌ရွိေသာ ေလာကႀကီးကုိ သာယာလွပေစရန္ လူအခ်င္းခ်င္း၊ သတၱ၀ါအခ်င္းခ်င္း စစ္မွန္ေသာ ေမတၱာတရားျဖင့္ ဘ၀ကုိ တည္ေဆာက္ၿပီး စာနာမႈ၊ ညႇာတာမႈ၊ အလုိက္သိမႈ၊ နားလည္မႈ၊ သေဘာထားႀကီးမႈတုိ႔ျဖင့္ ဆက္ဆံေနထုိင္ၾကရန္ လုိအပ္လွေပသည္။ ေမတၱာသည္သာ ကမၻာေလာကကုိ လွပဆန္းသစ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာေစႏုိင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment