နိဒါန္းအဆက္----
သာမန္အေသးအမႊားကိစၥေလးမွစ၍ အႀကီးအက်ယ္ စိတ္ရႈတ္စိတ္တိုတက္သူသည္ အလွအပကိုျဖက္စီးရာ၌ တစ္ခုအပါအ၀င္ျဖစ္ပါသည္။ လူေရာစိတ္ပါၾကည္လင္ၿပီး စိတ္ရင္းေစတနာေကာင္းမြန္ျခင္၊ သူတစ္ပါးတို႔၏ ေအာင္ျမင္မႈအေပၚ ခံစားနားလည္ျခင္းစသည္တို႔သည္ စိတ္ကိုေအးခ်မ္းေစၿပီး ရုပ္ရည္၏ အလွအပကိုလည္း တိုးတက္ေျပာင္းလည္းလာမည္ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ျဖစ္ေပၚလာရန္ အေျခခံအေၾကာင္းရင္းမွာ ေမတၱာ တရားထားႏိုင္မႈပင္ျဖစ္သည္။
ေမတၱာသည္ လွပေစျခင္း၏အေၾကာင္းကို ဖန္တီးေပးေသာ ဖန္တီးရွင္္လည္းျဖစ္၏။ လွခ်င္သူတို႔သည္ ေမတၱာျဖင့္အလွဆင္ၾကရမည္။ ေမတၱာျဖင့္ အလွအပကို ဖန္တီးၾကရမည္။ ေမတၱာသည္ သဇင္၊ စံပယ္၊ ခတၱာ၊ ဂမံုးစေသာ သဘာ၀ပန္းမ်ာထက္ မႏႈိင္းယွဥ္သာေအာင္လွသည္။ ေလာက၌ အလွဆံုးတရားျဖစ္၍ ေလာကႀကီး တစ္ခုလံုးကို အလွဖံုးလႊမ္းေစႏိုင္ေသာ တရားလည္းျဖစ္သည္။ လူအခ်င္းခ်င္း ခ်စ္ခင္ၾကင္နာ၍ ဖက္လဲတကင္း ရိုင္းပင္းကူညီတက္ေသာ တရားလည္းျဖစ္သည္။ ရန္သူဟူသမွ်ကို တြန္းလွန္ၿဖိဳဖ်က္ႏိုင္ေသာ အေကာင္းဆံုးေသာ လက္နက္လည္းျဖစ္သည္။ ခ်မ္းေျမ႕စြာေနနည္းဟူသမွ်တို႔တြင္ ေမတၱာျဖင့္ေနျခင္းသည္ အခ်မ္းေျမ႕ဆံုးေသာ ေနနည္းျဖစ္သည္။
ေမတၱာသည္ လူတစ္ဖက္သားကို စြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရွိသည္။ ေမတၱာထားလွ်င္ အရုပ္ဆိုးအက်ည္းတန္သူ ျဖစ္ေသာ္လည္း မျမင္ႏိုင္ေသာညွိဳ႕ဓာတ္၊ စြဲငင္ဓာတ္ရွိေနေသာေၾကာင့္ လူတိုင္းကခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ ေလာကကို အလွဆင္ရန္၊ ခ်မ္းသာေစရန္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေစရန္ ေပၚေပါက္လာသည္။ သတၱာ၀ါတိုင္း လွခ်င္ၾကသည္။ ခ်မ္းသာခ်င္ၾကသည္။ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းေနခ်င္ၾကသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ရန္ ရုပ္ပစၥည္းတစ္မ်ိဳးတည္းျဖင့္ မလံုေလာက္ေပ။ ေမတၱာစေသာ တရားအလွပါမွသာ ၿပီးျပည့္စံုႏိုင္ေပသည္။
သတၱ၀ါတိုင္း မိမိတို႔၏ဘ၀ကို ၿပီးျပည့္စံုခ်င္ၾကသည္။ ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးသူကိုလည္း ခ်စ္ခင္ေလးစားၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိလည္းျပည့္စံု သူတစ္ပါးကိုလည္း ျပည့္စံုမႈေပးႏိုင္ေသာ ေမတၱာကို လူအမ်ားႀကိဳက္ႏွစ္သက္ၾကျခင္း၊ ေမတၱာပြားပို႔ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။
ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳး လူမ်ိဳးအသီးသီးတို႔၏ တစ္ခုတည္းေသာ ေပါင္းဆံုရာျဖစ္သည္။ ဘယ္ဘာသာ၊ ဘယ္လူမ်ိဳးမဆို၊ ေမတၱာကို မလိုခ်င္သူဟူ၍မရွိေပ။ ေမတၱာမပြားမ်ားျဖစ္ရင္သာရွိရမည္။ ေမတၱာကို မလိုခ်င္၍ မပြားမ်ားၾကျခင္းမဟုတ္ေပ။ ေမတၱာကိုျမတ္ႏိုးၾကသည္။ လက္ခံၾကသည္။ ေမတၱာရွင္ႀကီးမ်ား၏ ေမတၱာဓာတ္ကိုလည္း အၿမဲတမ္းေတာင္းတေနၾကသည္။ ယုတ္စြအဆံုး တိရစၦာန္မ်ားပင္ ေမတၱၱာကိုလိုခ်င္ၾကသည္။ ေမတၱာျဖင့္ ေခ်ာ့ေမာ့ေျပာဆိုလွ်င္ ႀကိဳက္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သတၱ၀ါအားလံုးတို႔၏ ေပါင္းဆံုရာသည္ ေမတၱာပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယၡဳေရးသားမည့္စာတမ္းတြင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားမွလာသည့္ ေမတၱာတရားကိုအေျခခံ၍ လက္လွမ္းမီသမွ်ကို ေရးသားတင္ျပပါမည္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာဆံုးမည္မသိေသာ ဘ၀လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေလွ်ာက္လွမ္းေနခိုက္ တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မိသားစုစိတ္၊ ညီရင္းအစ္ကို ေမာင္ရင္းႏွစ္မစိတ္၊ တစ္ဦးကေစတနာ၊ တစ္ဦးကေမတၱာ၊ ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကၿပီး၊ စာနာမႈ၊ ညွာတာမႈ၊ သေဘာထားႀကီးမႈတို႔ျဖင့္ ခ်စ္ခ်စ္ခင္ခင္ ၾကင္ၾကင္နာနာ ေနထုိင္ၾကရန္၊ ထိုမွတစ္ဆင့္ မိသားစုၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွသည္ ကမၻာေလာကၿငိမ္းခ်မ္းေရဆီသို႔၊ မိသားစုအလွမွသည္ ကမၻာေလာကအလွဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ဖန္တီးႏိုင္ၾကရန္၊ မနာလိုကင္း ၀န္တိုရွင္းၾကေစရန္၊ အႏိုင္က်င့္မႈ ဖိႏိွပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈတို႔မွ ကင္းေ၀းၾကေစရန္၊ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏွစ္ျဖာတို႔ကို အလွဆင္ႏိုင္ၾကေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဤစာတမ္းငယ္ကို - လွခ်င္သူတိုင္းအတြက္ဖန္တီးရွင္ - ဟု အမည္ေပးထားပါသည္။ ဤစာတမ္းငယ္၌ အခန္းငါးခန္းဖြဲ႕၍ ေရးသားပါမည္။
အခန္း (၁) တြင္ အလွဖန္တီးရွင္ဆိုတာဘာလဲ၊ အလွအပကို ဘယ္လိုဖန္တီးရမလဲ၊ မိမိေရာသူတစ္ပါးပါ လွပေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမလဲ၊ ေလာကႀကီးကိုဘယ္လိုအလွဆင္ရမလဲစေသာ အလွဆင္ပံု အေၾကာင္းမ်ားကို လည္းေကာင္း။
အခန္း (၂) တြင္ အလွအပ၏ဆန္႔က်င္ဖက္ဟာဘာလဲ၊ ဘာေၾကာင့္အက်ည္းတန္ရသလဲ၊ ဘာေၾကာင့္ အလွပ်က္ၿပီး ရုပ္ရည္အိုလြယ္ရသလဲ၊ အလွမပ်က္ေအာင္ ဘာေတြေရွာင္ၾကဥ္ရမလဲစေသာ အေၾကာင္းမ်ားကို လည္းေကာင္း။
အခန္း (၃) တြင္ အလွဖန္တီးရွင္၏ အေကာင္းဆံုးေသာ မဟာမိတ္၊ အေကာင္းဆံုးေသာ အေဖၚမြန္၊ ေနရာတကာတြင္ သူမပါရင္မၿပီးႏိုင္တာဘာလဲစေသာ အေၾကာင္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း။
အခန္း (၄) တြင္ ေမတၱာတရားကိုရင္၀ယ္ပိုက္ၿပီး အရာရာကို ေမတၱာျဖင့္ အႏိုင္ယူခဲ့ေသာ ေမတၱာရွင္ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးမ်ား၏အေၾကာင္း၊ အခက္အခဲဟူသမွ်ႏွင့္ ေဘးရန္အေပါင္းတို႔ကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းစေသာ အေၾကာင္းမ်ားကိုလည္းေကာင္း။
အခန္း (၅) တြင္ ျမင္ကြင္းအားလံုးကိုၾကည္လင္ေစရန္၊ အေမွာင္ခြင္း၍ အလင္းကိုေဆာင္ႏိုင္ေစရန္၊ ျဖစ္ပ်က္သမွ် ဘ၀ျပႆနာမ်ားကို ေျဖရွင္ႏိုင္ေစရန္၊ စိတ္မြန္းၾကပ္ေနမႈကို ေျဖေဖ်ာက္ႏိုင္ေစရန္ နည္းလမ္းမ်ားႏွင့္ အက်ိဳးတရားမ်ားကိုလည္းေကာင္း အက်ဥ္းအားျဖင့္ ေရးသားတင္ျပျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကကို အလွဆင္ခ်င္ၾကသူမ်ား၊ မိမိကိုယ္တိုင္လည္းလွခ်င္၊ သူတစ္ပါးကိုလည္း လွေစခ်င္ၾကသူမ်ား၊ ပစၥဳပၸန္သံသရာ ႏွစ္ျဖာေသာခ်မ္းသာကို လိုလားၾကသူမ်ားသည္ …… လွခ်င္သူတိုင္းအတြက္ဖန္တီးရွင္ …… စာတမ္းကို ဖတ္ရႈေလ့လာျခင္းျဖင့္ အလွဆင္ႏိုင္ၾကပါေစဟူေသာ စိတ္ေကာင္းေစတနာျဖင့္ တိုက္တြန္းအပ္ပါသည္။
No comments:
Post a Comment